091001: Stockholm pt 1

08.20: Bussen från Strömsund till Östersund går.
10.05: Bussen är framme i Östersund, jag och min mor går och köper färdkost i form av en Subwaymacka.
11.10: Tåget går från Östersund till Estocolmo, det är ovanligt många bekanta ansikten på tåget. Vi sitter vid ett bord, mitt emot ett sött gammalt par.
ca 15.00: Börjar konversera med det gamla paret, undrar konstant överhur mannen i fråga förlorat sina fingrar på vänsterhanden, men anser att det är oartigt att fråga.
17.00: Tåget är framme i Estocolmo och vi ger oss av mot gamla stan för att hitta vandrarhemmet vi skulle bo på. Vi hittar det och tar det lite lugnt, bäddar osv, innan vi bestämmer oss för att äta. Vi går in mot stan och jag får en ångestattack, slutar med att vi köper mat på Coop-affären som ligger på gatan ovanför vandrarhemmet. Vi somnar men får inte mycket sömn då rummet intill befolkas av ett gäng överförfriskade unga norrmän som har några extremt högljudda kvinnor på rummet.


Små söta ord

Skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

:

Trackback
RSS 2.0