090519: So I thought


" At least now I know that you've got your head screwed on the right way "


Jag fascineras av äldre människor som har något att berätta, och som förstår vad man menar som tonåring nu, trots att de är över 3 gånger så gammal. Min granne Weris (ja hon heter faktiskt så), är helt underbar när det gäller att prata om det mesta med. Igår satt vi och pratade om skola och så, hon har varit lärare hela sitt liv, utbildade sig i Liverpool, kom till Sverige och har varit lärare sen dess. Hon pratade om att man alltid måste ha en backup-plan, så hon ansåg att mitt tänkande angående skolan och sedan högskolan var bra. Det känns bra att någon tror på mig iallafall, det var även hon som sa de fetstilta orden här ovanför, precis innan jag gick hem.

/ W

Små söta ord

Skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

:

Trackback
RSS 2.0