090502: Tonight will be the night when I'll fall for you, over again


Hjärtat, hjärtat, hjärtat!

Trots avståndet, så är du mig närmare än vad många andra är. Och om du bara visste hur otroligt bra det känns att höra din röst säga allt det där fina, det är kanske inte så konstigt att jag är gladare nu. Flera har påpekat det, och visst har de rätt, jag ler, skrattar och dansar runt mer. Kärlek. Ordet jag inte riktigt förstått meningen med försen nu. Vad har kärlek varit för mig innan? Det kan jag inte svara på, men det har inte kännts såhär. Samtidigt som jag känner av allt det som är bra, så har jag en ständigt gnagande känsla av att jag snart ska vakna upp, och inse att det var fejkat. Du är för bra för mig, och det är något så obegripligt stort att du vill vara min.

/ Wera

Små söta ord
Postat av: amanda!

det är Inte obegripligt stort för mig! Din kärlek ser samma saker som jag ser, och förmodligen oändligt mycket mer! Du förtjänar det här honey! <3

2009-05-02 @ 13:44:47
URL: http://amandasundin.blogg.se/
Postat av: Erika

Det är en underbar känsla, känslan av att ha någon så nära. Någon som kanske vet mer om en en vissa vänner som man har IRL. Någon som är finare än den personen ens vänner försöker pracka på en bara för att de tycker synd om en för att man hittat någon via nätet som de tror är någon man har bara för att man inte kan få någon på riktigt. Men vad är mer riktigt än ens känslor? Borde de inte respektera dom? Kan de inte unna en att få känna som man gör? Bara för att man träffar någon online betyder ju inte det att det kommer att misslyckas, det kan ju bli precis tvärtom. Jag har misslyckats många gånger med kärlekar via nätet. Men jag har ju min största kärlek nu som jag träffade via nätet. Han är den finaste. Vi hade kontakt länge innan vi sågs IRL vilket inte många vet. Men vi hade kontakt i flera månader innan vi sågs och särskilt innan vi ens pratade i telefon. Och vi är ju ett riktigt seriöst par nu, med tre år i bagaget och vissa intriger så står vi stadigt med fötterna på jorden och på samma jord också. Du ska absolut agera ut din kärlek till den kille som fångat ditt hjärta. Vad gör det de runt om dig IRL om du får vara glad och lite kär oavsett om det blir något eller ej. De ska ju finnas där för dig när det inte funkar o de ska finnas där för dig när ni är ett par. Jag tycker att det är underbart att du hittat någon och att de som tycker det är fjantigt och barnsligt kan ju hålla det för sig då och ha sina IRL förhållanden. För även förhållanden för människor som träffas på krogen, dans eller i mat kön även de kan misslyckas. Jag hejjar på dig med risk för att det här inlägget kan låta lita storasyster aktigt men det är inte det som är tanken. Det ska vara vän aktigt och erfarenhet aktigt som jag delar med mig av. That´s it

2009-05-03 @ 11:25:07
URL: http://macae.blogg.se/
Postat av: Erika

Det är viktigt att stötta varandra om man är eller har varit i samma sits så man förstår. Folk måste stå bakom sina vänner hur väl eller lite man än känner varandra. Märker jag att någon som står mig nära eller någon som jag bara vet är en bra person lite vagt så vill jag stötta denne. Alla har rätt till att få en chans och som i made in manhattan så förtjänar alla också en andra chans och visa att man kan bättra sig. jag tycker att alla borde öppna ögonen mer för nät förhållanden, gay förhållanden och även en del IRL hetro förhållanden och se att det är kärlek och känslor som personer får för varandra man borde vara glada över. om man inte kan stötta varandra fast man är nära vänner så är det jätte trist men man kan ju försöka för sin väns skull. Så jag stöttar dig även om vi inte är så nära vänner men jag känner iaf att vi är så pass iaf även om också via nätet mest goda vänner.

2009-05-03 @ 20:10:36
URL: http://macae.blogg.se/

Skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

:

Trackback
RSS 2.0