090619: We don't celebrate sundays anymore!


Det är en röd dag idag.
Midsommar.


Jaha? Vad är det för speciellt med det då som gör att jag inte kan åka någonstans och hitta på nåt, för allt är stängt? Jag är inte en person som firar högtider. Jag har aldrig förstått meningen med att FIRA påsk, FIRA nationaldagen, FIRA midsommar, FIRA Lucia, FIRA jul osv. Jag kan gå med på att fira nyår, men resten verkar helt meningslösa i mina ögon. Men Sveriges befolkning vill väl bara ha ännu en helg då det nästan är ett KRAV att dricka och äta gott. Ska inte sånt bara va spontant? Nej, inte i Sverige.

Jag är iallafall hemma i mitt anti-midsommar-firande och lyssnar på riktigt bra musik, tänker lite och bara tar det lugnt, för det är vad som är meningen med helgen, veckovilan.

/ W

Små söta ord

Skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

:

Trackback
RSS 2.0