090614: Why bother?

1. Vad lyssnar du på just nu?

God's Gonna cut you down - Johnny Cash


2. Nämn en låt som gör dig ledsen.

When I get where I'm Going - Brad Paisley


3. Vilken är världens mest störiga låt?

Vengaboys - Sha la la la


4. Favoritband/artist, of all time?

Dir en grey, Phantasmagoria, Johnny Cash, Atreyu, Anberlin, Kill Hannah, Lisa Ekdahl, Lars Winnerbäck, AFI.


5. Band/artist du nyligen upptäckt?

Uhm... Senaste var väl.... Volbeat?

  

6. Bästa kvinnliga röst?

Oj... Regina Spektor ligger högt upp iallafall.


7. Bästa manliga röst?

Freddie Mercury tror jag.


8. Vilken musikstil lyssnar du mest på?

Mest? Metal, Rockabilly, Country skulle jag tippa på.


9. Vad lyssnar du på när du vill bli glad?

Kill Hannah, Joan Jett, Lars Winnerbäck, Lily Allen.


10. Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig?

Regina Spektor, Lisa Ekdahl, Lasse Lindh.


11. Senaste konserten?

Dont remember.


12. Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu?


Dir en grey, Cure, Lars Winnerbäck, Marilyn Manson, Alice Cooper, Guns N Roses, Anberlin, Katie Melua.
  

13. Mest hatade bandet/artisten?

Vengaboys ( jag har men för livet) och Tommy Nilsson!

14. Låt som får dig att tänka?

Det mesta.


15. Band du anser att resten av världen borde älska lika mycket som du..?

Jaaag... vet inte.


16. Fräckaste musikvideon?

Damn, jag älskar Dir en grey's "Cage".

17. Kan du spela någon instrument?

Liiite gitarr.


18. Har du någonsin deltagit i en moshpit?

Hmm... inte vad jag kan komma på nu.


19. Är du medlem i ett band?

Njet.

20. Har du någonsin dejtat en musiker?

Ett antal.

21. Önskar du att du var musiker?

Hmm. Dunno.


22. Bästa tjejbandet?

Kittie.


23. Senaste låt du hörde på radio/cd etc.

Cure - Lullaby


24. Vad tycker du om klassisk musik?

Jag har lärt mig att uppskatta det eftersom en av mina närmaste vänner spelar kyrkorgel. Sen så bygger rätt mycket metal på klassisk musik så.


25. Vad tycker du om countrymusik?

Underbart!


26. Vad tycker du om death metal?

Helt underbart!


27. Senaste STORA bandet du såg live?

Dunno!


28. Lyssnar du på musik på främmande språk?

Tyska, spanska, franska, japanska, finska, danska, norska... beror på hur främmande de är.

29. Om du var ett instrument, vad skulle du vara?

En gitarr, alla vet väl att det sexigaste instrumentet som finns är en gitarr?


30. Lyssnar du på radio?

Det händer väl.

31. Gillar du MTV?

Njaa...

32. Har du träffat någon känd musiker?

Beror på hur man definerar "känd".


33. Vilken låt beskriver dina känslor just nu?

Placebo - The bitter end


34. Låt(ar) som beskriver ditt liv?

Jag har ett soundtrack till varje händelse i mitt liv, så de är rätt många.

35. Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu?

Njaaa


36. Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen?

Uhmm.... vet inte riktigt.


37. Favorit filmsoundtrack?

Dunno.

38. Vad lyssnar dina föräldrar på?
Mamma lyssnar på Schlager, rock, hårdrock, industrial, svensk pop, punk.
Pappa lyssnar på oldies och rock.

39. Vad lyssnar du på precis NU?

Ebba Grön - Det måste vara radion


40. Använder du bandtröjor?

Det händer.

41. Är du en groupie?

Njaaa.


Små söta ord
Postat av: Anonym

Svar från bloggen :

Jag såg inte dig någonstans :(

Tack så mycket! :) jag hoppas verkligen att vi träffas i sommar!! <3

2009-06-14 @ 21:45:38
Postat av: Jenny

Glömde skriva vem det var ifrån verkar det som :O

2009-06-14 @ 21:46:31
URL: http://thecryingangel.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: Jag stör mig på att jag inte upptäckt honom tidigare. och jag tackar alla gudar för att viktor bad mig lyssna på Flicka med guld!

Och han ÄR gud!

2009-06-15 @ 00:47:17
URL: http://blajeans.blogg.se/

Skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

:

Trackback
RSS 2.0