090706: I just can't take your breath away



Nostalgi!

Jag kollade igenom min "memorybox", en skolåda full med allt som suttit uppe på mina väggar förrutom affischer. De som varit hemma hos mig, eller känner mig över huvud taget, vet att man inte kunde se den lila färgen på tapeterna på många ställen i mitt rum. Jag hade massa små lappar med texter, låttexter, foton, labeltags, tablettaskar, teckningar (både vanliga och kol), brev, små interna saker!

Iallafall så tittade jag igenom den ikväll och hittade bland annat mina och Amandas kolteckningar, vi hade en väldigt kreativ period, och som Amanda har sagt, så var vi extremt udda. Det är inte konstigt att folk har fördomar mot oss, vi som gick runt i skumma färgkombinationer, alltid olika färger på håret, alltid tiaror i håret, ALLTID blåsandes såpbubblor!

En annan sak som jag hittade, som fick mig att börja tokgråta var brevet som Emmie skrev till mig när hon var i Thailand -06/-07. Hon var där i tre (eller var det fyra?) månader, och jag höll på att förgås av saknad! Vi hade inte träffat varandra då, jag hade precis bråkat med min dåvarande närmaste vän, Kimme. Allt hon skrev i det där brevet var så förbannat jävla äkta, och jag saknar den vänskapen vi hade då. Jag saknar dig Ems!

Nostalgi på gott och ont...
Nu ska jag fortsätta att lägga över lite musik på mina mp3spelare innan jag ska sova.

/ W

Små söta ord
Postat av: 47

i </3 nostalgi. bara jobbigt

2009-07-08 @ 16:46:56

Skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

:

Trackback
RSS 2.0