090822: Då får vi börja om igen

Phiew!
Jag antar att alla har olika sätt att hantera stress och ångest, och det jag lägger energin på istället är städning och organisation. Personligen så blir jag galen, går omkring som i trans. Som nu, min garderob fick en makeover och jag kastade ut över trettio plagg, ändå är den proppfull. Shop-a-holic? Nej inte jag va!

Ännu en svaghet. Tröstshopping. För hey, alla vet att man mår lite bättre (åtminstone för stunden) om man unnar sig något fint. Och vem försöker jag lura? Senaste året har jag varit ett vrak, jag har gått på grund, men äntligen har jag hittat någon som hjälper mig att putta ut båten i sjön igen. Men vad hjälper det när man inte ser de enorma stenarna under vattnet? Nej, åter igen faller jag ur, och jag har nästan glömt hur man simmar.

Men jag vill inte se bakåt, nej nu är nu, allt är nytt, jag får en chans att börja om, jag får skylla mig själv om jag inte tar den.



Små söta ord

Skriv något fint:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

:

Trackback
RSS 2.0